Wedstrijden Werkendam 20-6-2015

Allereerst even een correctie voor degenen die nog een verkeerd inschrijfformulier gekregen hebben.
De wedstrijden zijn op 20 juni en inschrijven kan tot 6 juni.
Excuses hiervoor.

Vanwege het afnemende enthousiasme voor de reguliere wedstrijden, hebben wij ons laten inspireren door een experiment wat al verder gevorderd is bij enkele andere verenigingen in het land. Een zogenaamde techniek demonstratiewedstrijd.

Omdat het al kort dag is en we graag eerst willen 'polsen' hoeveel animo hiervoor is, hebben we het nog redelijk open gelaten.

Wat is precies de bedoeling?
2 judoka laten een eigen werkstukje zien, wat zij zelf hebben ingestudeerd. Dat voeren zij beiden uit. Dus één keer als tori en één keer als uke. De jury geeft hier punten voor en het koppel wat aan het einde de meeste punten heeft, wint.

Dit werkstukje is deels vrij te maken ( zowel staand als op de grond ), en deels moeten daar een aantal verplichte technieken in zitten. De verplichte technieken en de maximale tijdsduur staan op het inschrijfformulier.

We hopen uiteraard op zoveel mogelijk opkomst van judoka die normaliter niet mee doen. Maar uiteraard zijn de judoka die aan het competitiedeel mee doen ook van harte uitgenodigd.

Ook de vele bruine banden waarvan sowieso een aantal van plan zijn om door te gaan naar zwarte band, willen we stimuleren om mee te doen. De beleving van het demonstreren voor een jury, met een publiek, is vergelijkbaar met wat je in Gilze te wachten staat. Altijd prettig om dit alvast een (paar) keer meegemaakt te hebben.

Tot de 20e!

Deze website wordt mogelijk gemaakt door dailycms,
voor meer informatie www.dailycms.com.