Wedstrijden 27-10-2012 Klompentoernooi

33e Internationale en Dangraden Klompentoernooi (NL)
zaterdag 27 en zondag 28 Oktober 2012

Deelnemers :
Jacco van Andel
Tom vd Dool

En toen was het zover. Al vroeg ging de wekker want om 9.05 begon de weging al.
Tom en Jacco hadden weinig praatjes in de auto richting Schijndel. Tom omdat het vroeg was en Jacco was stik zenuwachtig. Het was zijn eerste wedstrijd na 2 jaar afwezigheid en dan ook nog zo’n zwaar toernooi. De weging verliep vlotjes. Tom was keurig op gewicht en Jacco bleek lichter dan hij verwacht had. Tom hoefde nog maar 5 punten van de honderd, voor het competitiedeel van zijn 2e dan. Jacco is net begonnen en moet dus nog alle honderd punten voor zijn 3e dan.
Tom begon erg goed en wist meteen in zijn eerste partij zijn laatste 5 punten te vergaren. Hij wist zich zelfs tot de finale te werken, waarin hij helaas met een dubbele wazari, het veld moest ruimen.
Jacco begon wat minder goed en verloor zijn 1e wedstrijd met 2 strafpunten. Hij wist zich daarna goed te revancheren en won de volgende partijen met ippon. In de finale moest hij tegen Joey, die vlak daarvoor de Nederlands kampioen van de mat gooide. Geen gemakkelijke opgave dus. Jacco moest met ippon winnen om niet naast het podium te eindigen. Maar in de 3e minuut zette Joey een uchi mata in, die Jacco fraai overnam en hem doorstuurde naar zijn rug. Dit werd beloond met een ippon en leverde Jacco de eerste plaats op.

Conclusie:
Jacco 1e
Tom 2e

Deze website wordt mogelijk gemaakt door dailycms,
voor meer informatie www.dailycms.com.